TRADUEIX-ME

diumenge, 6 de desembre del 2015

ENTREVISTA A LA MEVA ÀVIA

La meva àvia es diu Nieves Alonso i viu al poble, a Galícia.
Té 75 anys i és la meva mare de ma mare.

Com vas viure la postguerra?

Malament, estava tot destruït i teníem poc menjar.

Per què vas tornar al poble?

Perquè la meva mare es va posar malalta i vam tornar.

Quan et vas casar amb l’avi, que era d’una casa una mica més rica, com et senties?

Molt contenta, perquè l’estimava.

 
Quan vas vendre l’ultima vaca com estaves anímicament?

Trista, perquè era una vida entera cuidant vaques.

Quanta gent vivia a casa quan la meva mare era petita?

9 persones.

Quan de petita vas viure a Barcelona, què feies?

Anar a l’escola a Santa Coloma.

Per què no et vas quedar a Barcelona com les teves germanes?

Perquè em vaig casar.


Canviaries el poble per la ciutat?

Ara ja no. Estic molt bé al poble.


Si no haguessis estat al poble de més jove a que t’hauries dedicat?

De mestre, m’agradava estudiar.

Quin moment de la teva infància salvaries?

Tornaria a repetir tota la meva infància fins a la mort del meu marit.

Gràcies per participar a l’entrevista!
 

Íker Comuñas Fernández

   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada